Bonbini, welkom op mn blog! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joanne Kwant - WaarBenJij.nu Bonbini, welkom op mn blog! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Joanne Kwant - WaarBenJij.nu

Bonbini, welkom op mn blog!

Door: Joanne

Blijf op de hoogte en volg Joanne

14 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Vorige week vrijdag (ja, het is al meer dan een week geleden!) zat ik in het vliegtuig om voor drie maanden te overwinteren op het zonnige Curacao. Ongeveer 14-15 uur na het opstijgen (19:00 Curacaose tijd) kwamen we aan in ons stekje, een klein studentenhuis ten oosten van Willemstad nadat we de auto hadden opgehaald bij de verhuurder.
Toen we aankwamen kregen we een rondleiding, en zetten we onze spullen in onze kamer. Toen we het vliegtuig in gingen was het ongeveer 10 graden, en toen we er weer uit kwamen was het 30 graden :). Dus we verwisselden na aankomst zo snel mogelijk onze lange broek en vest voor zomerkleding.

Ik had verwacht dat ik als een os zou slapen na zo'n slopende dag, maar dat was niet helemaal waar. Het koelt 's nachts amper af, waardoor je met een luidruchtige ventilator op de hoogste stand moet slapen, en een klamboe om je heen voor de vliegen. Da's wel even wennen.

De volgende dag, zaterdag, gingen we naar het strand. Dit is een paar minuutjes rijden met de auto. Het was geweldig om daar aan te komen en het strand te zien, zo snel mogelijk mijn jurkje uit te doen, en in het water te rennen. Het water bleek super helder, en heerlijk van temperatuur.
Ook moesten er boodschappen worden ingeslagen. We besloten naar de 'hypermarket' te gaan, een enorm grote supermarkt waarin je kunt verdwalen. Hier blijken ze vrijwel alle producten te hebben die wij in NL gewend zijn, dus dat is erg fijn!

Zondag wilden we weer gaan zwemmen, maar dan naar een ander strand. We hadden op internet gevonden dat het strand 'de grote knip' erg mooi scheen te zijn, en we besloten daarheen te gaan. Onderweg bleek dat een deel van de weg uit woestijn bestond, waar we met ons kleine Hyundai autotje maar met max 20 overheen konden rijden. We deden er dus flink lang over. Op de terugweg kwamen we erachter dat we ook een verharde weg konden nemen, dat reed wat comfortabeler.
Het was een geweldig moment om aan te komen op het strand dat ik zo vaak heb gezien op de plaatjes van internet, en waarbij ik de grote vraag had of het in het echt net zo mooi zou zijn. Ja dus! Er moesten natuurlijk gelijk allemaal foto's gemaakt worden, maar dit duurde niet erg lang omdat we stonden te popelen om een duik te nemen in het helderblauwe water.

Het is best wennen om te rijden hier want er zijn wat verschillen in de verkeersregels, en sommige wegen zijn niet goed verhard (ineens gaten in de weg enzo). De eerste avond waren we op de terugweg van de supermarkt gelijk al verdwaald, vooral omdat er veel eenrichtingswegen zijn in deze buurt. We hadden toen gelijk een offline TomTom app gedownload, waarmee we aardig de weg kunnen vinden nu.

Maandag hebben we een gesprek gehad met de opdrachtgever, vanuit Famia Plania. Het was een leuk gesprek, hij was erg aardig en enthousiast over ons project, en wil ons graag begeleiden. Hij nodigde ons gelijk uit om woensdag en donderdag op een beroepenbeurs voor middelbare scholieren te staan, zodat we daar enquetes zouden kunnen uitdelen. Dat hebben we gedaan, en we hebben aan 120 scholieren een korte enquete gegeven met daarop vragen over seksuele voorlichting op hun school en thuis. Die hebben we donderdag gelijk verwerkt, en er kwamen wel verrassende resultaten uit.
We hebben deze week heel veel afspraken gemaakt met stichtingen en organisaties, dus de agenda voor volgende week zit aardig vol. Dat wordt dus een drukke week.

We kunnen onze tijd zelf inplannen, dus we hebben deze week onze tijd zo ingepland dat we bijna elke middag vrij hadden. We zijn bijna elke middag naar het strand gegaan :).
Ik heb ook een snorkelset gekocht, en op elk strand ga ik met de meiden lekker snorkelen. Het snorkelen was het mooist op de stranden de grote knip en Casabu. Daar zag je echt alles super helder, de golven weerspiegelden op het zand, en er zijn heel veel verschillende vissen, groot en klein. Wel hadden we een schrikmoment, want we zagen 2 zeeslangen. We schrokken helemaal toen we op internet lazen dat zeeslangen supergiftig zijn. Alleen kwamen we er daarna achter dat het waarschijnlijk een slangaal geweest moet zijn, die weer niet gevaarlijk is.. Opluchting! Twee meiden hebben een GoPro, dus ik zal ook is een paar fotos van het snorkelen erop zetten:)

Oh en donderdagavond hebben we op het strand gebarbecued! Dat kan elke donderdagavond bij het restaurant waar een van onze huisgenoten werkt. Er was heerlijk vlees en onbeperkt patat en saladesbuffet erbij. We hebben ruim 3 lekker gezeten daar, was erg gezellig! Het bbqen was echt het ultieme vakantiegevoel: voeten in het zand, en coctail in de hand!
Ik ben wel benieuwd of dit vakantiegevoel nog weggaat..!